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Procedure descriptions

Apply for funding for charging infrastructure for e-taxis

In Baden-Württemberg, taxis, hire cars, on-demand transport and car-sharing vehicles with high mileages in urban areas are to be converted to electric drives. This will avoid significant local pollutant emissions. The state of Baden-Württemberg also sees e-taxis to a large extent as multipliers for the use of cars with electric drives.

You can finance this:

Funding is provided for the maintenance and charging infrastructure costs for new (first registration) fully electric e-taxis, hire cars, on-demand transport and car-sharing vehicles from the EC-Vehicle classes M1 and N1 (according to § 2 No. 2 and No. 4 EmoG).

The vehicles must have been in operation for at least three years. In the case of leasing, over the entire leasing period (maximum three years). This applies predominantly in Baden-Württemberg in the respective provision district for taxis or hire cars.

Responsible authority

Landeskreditbank Baden-Württemberg - development bank

Details

Prerequisite

  • Funding is available for legal entities and natural persons based in Baden-Württemberg who can guarantee the construction and operation of charging infrastructure for e-taxis. Private or company charging stations are not eligible for funding. The charging points must be available for public use by e-taxis.
  • The minimum technical standards with regard to charging plugs are based on the latest version of the Charging Point Ordinance (LSV).
  • Accessibility around the clock (24/7) for e-taxis must be guaranteed.
  • Electricity from renewable energy sources must be used.
  • The charging infrastructure must be put into operation within 6 months of receipt of the grant notification and must be in operation for at least 6 years from completion at the location in Baden-Württemberg defined in the application.
  • Ground markings and signage must be installed at the parking spaces of the subsidised charging infrastructure.
  • Parking or charging spaces at the charging station must be designated as taxi-exclusive.
  • It is recommended that the charging infrastructure be prepared to support the subsequent implementation of ISO/IEC 15118 (Power Line Communication).
  • The remote capability of the charging point must be ensured.
  • The maximum charging power of the charging station must be downward compatible.
  • Reporting obligations and grid connection conditions of the grid operator must be complied with.
  • The charging station must be operated in compliance with measurement and calibration law.
  • The charging station must be operated in accordance with the current state of the art in terms of IT security and data protection.
  • Findability, usability, easy accessibility (authentication and billing) and price transparency must be guaranteed.

Procedure

You can apply for funding online on the L-Bank website.

Your application will then be reviewed by L-Bank and you will receive notification if it is approved

Deadlines

none

Required documents

The required documents and applications can be found on the homepage of Landesbank Baden-Württemberg.

Costs

none

Miscellaneous

none

Release note

machine generated, based on the German release by: Verkehrsministerium Baden-Württemberg, 13.12.2024

Info

Hallo liebe Nutzerin, hallo lieber Nutzer. Ich bin Lumi. Ich helfe dir gerne bei Fragen rund um unsere schöne Stadt Heidelberg weiter.

Ich bin eine sogenannte generative künstliche Intelligenz und arbeite mit einer Technologie namens ‚Large Language Model', kurz (LLM). Das bedeutet, dass ich auf der Grundlage einer Vielzahl von Daten und Informationen vortrainiert wurde und Antworten generieren kann.

Trotzdem kann es passieren, dass meine Antworten manchmal fehlerhaft und nicht perfekt sind. Das kann die folgenden Gründe als Ursache haben:

  1. Technische Limitierung: Obwohl ich eine neuartige Technologie bin, kann ich nicht immer die beste Antwort geben, weshalb ich auch noch regelmäßig optimiert werde.
  2. Kontextverständnis: Für eine gute und passende Antwort greife ich für mein Verständnis Ihrer Frage auf vorhandene Daten und ein Sprachmodell (LLM) zurück. Unsere Sprache ist komplex und vielschichtig, weshalb ich nicht immer den Kontext einer Frage richtig interpretiere.
  3. Aktualität: Ich bin als textgenerierendes System sehr gesprächig, aber manchmal fehlen mir tagesaktuelle Daten oder Informationen z.B. zu den neuesten Pressemitteilungen.
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