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Procedure descriptions

Apply for insurance benefits in the event of a claim

The state government of Baden-Württemberg has taken out flat-rate accident and liability insurance for people involved in civic and voluntary work. Insurance cover is subsidiary for all volunteers.

Responsible department

In the event of a claim or if you have any questions about insurance cover, please contact the insurance service responsible:

Ecclesia Versicherungsdienst GmbH

Löffelstr. 46, 70597 Stuttgart

Telephone: 0711 615533-265, fax: 0711 615533-29

E-mail: ehrenamt@ecclesia.de

Details

Prerequisite

The insurance covers civic and voluntary workers for the common good who carry out their activities in Baden-Württemberg or whose activities originate in Baden-Württemberg.

Procedure

Accident insurance: The insurance cover is subsidiary. Private accident insurance is not taken into account. The risk of travelling is also insured. Insurance cover is also provided for civic and honorary/voluntary workers in legally independent structures, provided they do not belong to the employers' liability insurance association.

Liability insurance: The insurance cover is subsidiary. In the event of a claim, any other existing liability insurance must be paid in advance. The activity must take place in legally dependent structures. In this respect, clubs, associations, limited liability companies (GmbHs), foundations and so on are not released from the obligation to provide insurance cover for their volunteers.

Deadlines

Accident insurance:

In the event of the accidental death of an injured person, the insurer must be notified within 48 hours! Any disability damage must have occurred within one year of the accident and must be medically certified and reported to Ecclesia Versicherungsdienst GmbH within a further six months. Failure to meet the deadline will result in the cancellation of claims.

Liability insurance:

Ecclesia Versicherungsdienst GmbH must be notified in writing immediately (within one week) of becoming aware of any claim for damages.

Required documents

There are obligations to provide information and clarification as part of the notification of claim.

Costs

None

Miscellaneous

Further information on insurance cover can be found here.

Release note

Machine generated, based on the German release by: Sozialministerium Baden-Württemberg, 18.03.2025

Info

Hallo liebe Nutzerin, hallo lieber Nutzer. Ich bin Lumi. Ich helfe dir gerne bei Fragen rund um unsere schöne Stadt Heidelberg weiter.

Ich bin eine sogenannte generative künstliche Intelligenz und arbeite mit einer Technologie namens ‚Large Language Model', kurz (LLM). Das bedeutet, dass ich auf der Grundlage einer Vielzahl von Daten und Informationen vortrainiert wurde und Antworten generieren kann.

Trotzdem kann es passieren, dass meine Antworten manchmal fehlerhaft und nicht perfekt sind. Das kann die folgenden Gründe als Ursache haben:

  1. Technische Limitierung: Obwohl ich eine neuartige Technologie bin, kann ich nicht immer die beste Antwort geben, weshalb ich auch noch regelmäßig optimiert werde.
  2. Kontextverständnis: Für eine gute und passende Antwort greife ich für mein Verständnis Ihrer Frage auf vorhandene Daten und ein Sprachmodell (LLM) zurück. Unsere Sprache ist komplex und vielschichtig, weshalb ich nicht immer den Kontext einer Frage richtig interpretiere.
  3. Aktualität: Ich bin als textgenerierendes System sehr gesprächig, aber manchmal fehlen mir tagesaktuelle Daten oder Informationen z.B. zu den neuesten Pressemitteilungen.
  4. Halluzination durch Informationslücke: Es kann vorkommen, dass ich Antworten generiere, die erfunden oder ‚halluziniert' sind. Das liegt daran, dass ich auf Basis von Wahrscheinlichkeiten eine Antwort ausgebe und nicht immer über die aktuellen und passendsten Informationen für Ihre Frage verfüge.

Falls du mit einer Antwort von mir unzufrieden bist, dann klicke bitte oben im Chat-Bildschirm auf das Reset-Symbol (↺) und formuliere deine Frage gerne anders.

Du kannst auch aktiv an meiner Verbesserung mithelfen und dich bei Fragen, Unklarheiten oder Verbesserungsvorschlägen zu Lumi direkt an digitales@heidelberg.de wenden.

Die Privatsphäre und der Schutz personenbezogener Daten sind für uns ausgesprochen wichtig. Für die Beantwortung werden keine personenbezogenen Daten benötigt. Bitte gebe deswegen auch keine sensiblen oder personenbezogenen Daten in den Chat ein.

Solltest du uns diese dennoch im Chatverlauf mitgeben, werden wir sämtliche Informationen vertraulich behandeln. Bitte beachte deshalb die Datenschutzhinweise und beachte bitte zudem die allgemeinen Datenschutzhinweise für die Nutzung der Webseiten der Stadt Heidelberg unter folgendem Link: Datenschutz.

Lumi wird kontinuierlich weiterentwickelt

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