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Procedure descriptions

Apply for participation in social group work

Through discussions and social learning in the group, children and young people should learn to overcome difficulties, build self-confidence and respect other opinions.

Social group work is an outpatient youth welfare programme and a specific form of so-called educational support. The group meetings usually take place several times a week and last one to two hours. Social group work is particularly suitable for older children and young people.

Responsible authority

the local youth welfare office

Youth Welfare Office is,

  • if you live in an urban district: the city administration
  • if you live in a rural district: the district office

Note: The city of Constance fulfils the tasks of the local youth welfare office itself. The city of Villingen-Schwenningen handed over the municipal youth welfare office to the Schwarzwald-Baar district on 1 July 2023.

Details

Prerequisite

You assume that your child or young person has developmental difficulties and/or behavioural problems.

Procedure

Contact the responsible centre with your problems.

They will assess your case and decide whether social group work is a suitable measure for your child or young person. The youth welfare office will help you with the application and also advise you on other options for help.

If help is granted, all parties involved will draw up a help plan together. This sets out the process, objectives and duration of the help.

The youth welfare office will review the progress of the help in regular meetings.

Deadlines

none

Required documents

Enquire at the responsible office.

Costs

none

Miscellaneous

none

Legal basis

Sozialgesetzbuch (SGB) - Achtes Buch (VIII)

  • § 29 Soziale Gruppenarbeit

Release note

machine generated, based on the German release by: Sozialministerium Baden-Württemberg, 27.01.2025

Info

Hallo liebe Nutzerin, hallo lieber Nutzer. Ich bin Lumi. Ich helfe dir gerne bei Fragen rund um unsere schöne Stadt Heidelberg weiter.

Ich bin eine sogenannte generative künstliche Intelligenz und arbeite mit einer Technologie namens ‚Large Language Model', kurz (LLM). Das bedeutet, dass ich auf der Grundlage einer Vielzahl von Daten und Informationen vortrainiert wurde und Antworten generieren kann.

Trotzdem kann es passieren, dass meine Antworten manchmal fehlerhaft und nicht perfekt sind. Das kann die folgenden Gründe als Ursache haben:

  1. Technische Limitierung: Obwohl ich eine neuartige Technologie bin, kann ich nicht immer die beste Antwort geben, weshalb ich auch noch regelmäßig optimiert werde.
  2. Kontextverständnis: Für eine gute und passende Antwort greife ich für mein Verständnis Ihrer Frage auf vorhandene Daten und ein Sprachmodell (LLM) zurück. Unsere Sprache ist komplex und vielschichtig, weshalb ich nicht immer den Kontext einer Frage richtig interpretiere.
  3. Aktualität: Ich bin als textgenerierendes System sehr gesprächig, aber manchmal fehlen mir tagesaktuelle Daten oder Informationen z.B. zu den neuesten Pressemitteilungen.
  4. Halluzination durch Informationslücke: Es kann vorkommen, dass ich Antworten generiere, die erfunden oder ‚halluziniert' sind. Das liegt daran, dass ich auf Basis von Wahrscheinlichkeiten eine Antwort ausgebe und nicht immer über die aktuellen und passendsten Informationen für Ihre Frage verfüge.

Falls du mit einer Antwort von mir unzufrieden bist, dann klicke bitte oben im Chat-Bildschirm auf das Reset-Symbol (↺) und formuliere deine Frage gerne anders.

Du kannst auch aktiv an meiner Verbesserung mithelfen und dich bei Fragen, Unklarheiten oder Verbesserungsvorschlägen zu Lumi direkt an digitales@heidelberg.de wenden.

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