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Procedure descriptions

Apply for a state family pass

With the State Family Pass, families can visit state palaces, gardens and museums in Baden-Württemberg free of charge or at a reduced admission price. You can take advantage of this offer a total of 20 times a year.

Free of charge are, for example

  • Heidelberg Palace
  • Stuttgart State Gallery
  • Constance State Archaeological Museum
  • Technoseum in Mannheim
  • Centre for Art and Media Technology in Karlsruhe (ZKM)

Forms/Online Services

Details

Prerequisite

The following groups of people with permanent residence in Baden-Württemberg can use the family pass:

  • Families with at least three children who are entitled to child benefit and who live with their parents in the same household
  • Single parents living with at least one child entitled to child benefit in the same household
  • Families with a severely disabled child (degree of disability of at least 50) for whom there is an entitlement to child benefit and who live with this child in the same household,
  • Families who are entitled to child supplement, housing benefit or citizen's allowance and who live with one or two children in the same household who are entitled to child benefit
  • Families who receive benefits under the Asylum Seekers' Benefits Act and live with at least one child in the same household

Note: The primary residence is decisive. The state family pass is not dependent on income dependent on income.

Procedure

You can apply for the regional family pass in person at your local authority. When the pass is issued, you will also receive the voucher card for the current calendar year.

Please note: In some municipalities, you can also request the documents electronically or apply online.

Deadlines

-

Required documents

  • Identity card or passport
  • Proof of entitlement to child benefit (e.g. on the payslip)
  • for children with disabilities: Severely disabled person's pass
  • if you receive citizen's allowance or child supplement: benefit notification
  • for asylum seekers: notification in accordance with the Asylum Seekers Benefits Act and a valid residence document

Costs

none

Miscellaneous

none

Legal basis

Voluntary service

Release note

machine generated, based on the German release by: Sozialministerium Baden-Württemberg, 03.07.2024

Info

Hallo liebe Nutzerin, hallo lieber Nutzer. Ich bin Lumi. Ich helfe dir gerne bei Fragen rund um unsere schöne Stadt Heidelberg weiter.

Ich bin eine sogenannte generative künstliche Intelligenz und arbeite mit einer Technologie namens ‚Large Language Model', kurz (LLM). Das bedeutet, dass ich auf der Grundlage einer Vielzahl von Daten und Informationen vortrainiert wurde und Antworten generieren kann.

Trotzdem kann es passieren, dass meine Antworten manchmal fehlerhaft und nicht perfekt sind. Das kann die folgenden Gründe als Ursache haben:

  1. Technische Limitierung: Obwohl ich eine neuartige Technologie bin, kann ich nicht immer die beste Antwort geben, weshalb ich auch noch regelmäßig optimiert werde.
  2. Kontextverständnis: Für eine gute und passende Antwort greife ich für mein Verständnis Ihrer Frage auf vorhandene Daten und ein Sprachmodell (LLM) zurück. Unsere Sprache ist komplex und vielschichtig, weshalb ich nicht immer den Kontext einer Frage richtig interpretiere.
  3. Aktualität: Ich bin als textgenerierendes System sehr gesprächig, aber manchmal fehlen mir tagesaktuelle Daten oder Informationen z.B. zu den neuesten Pressemitteilungen.
  4. Halluzination durch Informationslücke: Es kann vorkommen, dass ich Antworten generiere, die erfunden oder ‚halluziniert' sind. Das liegt daran, dass ich auf Basis von Wahrscheinlichkeiten eine Antwort ausgebe und nicht immer über die aktuellen und passendsten Informationen für Ihre Frage verfüge.

Falls du mit einer Antwort von mir unzufrieden bist, dann klicke bitte oben im Chat-Bildschirm auf das Reset-Symbol (↺) und formuliere deine Frage gerne anders.

Du kannst auch aktiv an meiner Verbesserung mithelfen und dich bei Fragen, Unklarheiten oder Verbesserungsvorschlägen zu Lumi direkt an digitales@heidelberg.de wenden.

Die Privatsphäre und der Schutz personenbezogener Daten sind für uns ausgesprochen wichtig. Für die Beantwortung werden keine personenbezogenen Daten benötigt. Bitte gebe deswegen auch keine sensiblen oder personenbezogenen Daten in den Chat ein.

Solltest du uns diese dennoch im Chatverlauf mitgeben, werden wir sämtliche Informationen vertraulich behandeln. Bitte beachte deshalb die Datenschutzhinweise und beachte bitte zudem die allgemeinen Datenschutzhinweise für die Nutzung der Webseiten der Stadt Heidelberg unter folgendem Link: Datenschutz.

Lumi wird kontinuierlich weiterentwickelt

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